No-Show Beleid voor Patiënten
Afspraakbevestiging
Bij het maken van een afspraak sturen wij u een afspraak bevestiging. Daarnaast sturen we u 48 uur voor uw afspraak een SMS ter herinnering. Het kan wel eens voorkomen dat de afspraakherinnering niet wordt verstuurd. Zorg daarom dat u zelf ook uw afspraak noteert in uw agenda.
Als u niet kunt komen, laat het ons dan op tijd weten, zodat u geen kosten hoeft te betalen.
Hoe zeg je je afspraak af?
Neem minimaal 24 uur van tevoren contact met ons op om uw afspraak te annuleren. Dit kunt u doen door te bellen naar het telefoonnummer 070 – 424 72 00. Toets dan 1 en spreek uw naam en geboortedatum in. Geef vervolgens aan welke afspraak (datum en tijd) u wenst te annuleren. Dit kan ook buiten kantoortijden.
Na het ontvangen van uw bericht, bellen we u om een nieuwe afspraak in te plannen.
Hebt u uw afspraak niet (op tijd) afgezegd?
Wanneer u uw afspraak niet (op tijd) afzegt, dan heet dit een no-show. Een no-show kan verschillende consequenties hebben.
Bij uw intake:
- Als u niet komt en niets laat weten, krijgt u een brief van ons. Reageert u niet op die brief, dan sluiten we uw dossier. Als u wel reageert, plannen we nog één keer een nieuwe afspraak.
- Als dit weer gebeurt, kunnen we besluiten uw dossier te sluiten.
Bij een vervolgafspraak:
- Als u niet komt, kunnen we een boete geven: €35 voor een gewone afspraak en €50 voor een dubbele afspraak (twee behandelaars).
- Als u drie keer niet komt, sluiten we uw dossier.
Afzegging wegens ziekte
Als u uw afspraak te laat afzegt omdat u ziek bent, dan kunt u hier in veel gevallen niets aan doen. Uw behandelaar of het secretariaat neemt contact met u op om een nieuwe afspraak te maken. Mocht uw behandelaar echter gebrek aan motivatie zien, dan kan de afzegging worden gerekend tot no-show.